logo-buick

Velkommen

Det sker at jeg bliver spurgt om man kan leje bilerne til forskellige arrangementer.
Da jeg selv elsker overraskelser føler jeg det helt naturligt. Skal du f.eks date er det vel verdensklasse at hente den heldige i en ultimativ amerikanerbil som kunne være taget ud af en klassisk Paramount film.
Bilerne har noget mere sjæl end en 10m lang limo hvor man alligevel ikke kan se hvem der bliver kørt.
Drop sofaen, tv'et og baren i bilen på vej til destinationen. Det er jo ikke en hotelovernatning vi snakker om?
Buick'erne er levn fra en svunden tid - en tid hvor folk gik hurtigt på film.

Login Form

Loading...
http://buick.dk/modules/mod_image_show_gk4/cache/header.head1gk-is-92.jpg http://buick.dk/modules/mod_image_show_gk4/cache/header.head2gk-is-92.jpg http://buick.dk/modules/mod_image_show_gk4/cache/header.head3gk-is-92.jpg http://buick.dk/modules/mod_image_show_gk4/cache/header.head4gk-is-92.jpg http://buick.dk/modules/mod_image_show_gk4/cache/header.head5gk-is-92.jpg http://buick.dk/modules/mod_image_show_gk4/cache/header.head6gk-is-92.jpg
VI KØRER:
: BRYLLUPSKØRSEL, POLTERABEND, KONFIRMATION, TEMAFEST, VIP KØRSEL, EVENTKØRSEL, GALLAFEST, DATING SURPRISE, FØDSELSDAGE

Buick Special Eight fra 1941. (B1 eller Daisy)
Motoren er en række 8'er, lige over 4 liter med sideventiler, 125hk og bundtræk som 3 elefanter,
3 man. ratgear. Vægt lige under 2 tons og længde 5,25m
Bilen er bygget i slutningen af 41' (okt) på McLaughlin fabrikken i Ontario
Canada.

Denne mindre fabrik blev opkøbt af Buick i slutningen af 20'erne. McLaughlin var kendt for det ypperste luksuriøse interiør og fik derfor opgaven at producere nogle af de helt eksklusive modeller hos Buick.
Det var bl.a. et par ekstra lange modeller til det engelske kongehus i midten af trediverne.

Af Special Eight blev der i 41' produceret 3000 stk. på fabrikken, inden man i Januar
1942 sadlede om til krigsproduktion - nærmere betegnet Hellman tanks.
Vi kan følge ejerne fra 1972 og frem. Bilen er malet i 73' og har en ny himmel i kabinen ellers er den helt original.

Buick Special Eight Cab fra 1953. (B2 eller Betsy)
Igen en rækkemotor med 8 dejlige cylindre, denne gang dog topventilet hvilket giver lidt mere lyd. 4.3 liters motor med 125hk og totrins halvautomatisk gearkasse hvilket må siges at være meget specielt. Begge biler starter fint i alle gear :-).
Vægten er meget tæt på 2 tons og længden er 5.21m
Dette er sidste år Buick bygger række 8'ere.

1953 er nemlig året hvor Buick har 50 års jubilæum. Som jubilæumsmodel lanceres Buick Skylark bygget over samme karosseri som B2, men med et meget særegnet dybt v på siden bag fordøren.
Derefter bygges der V8'ere hos Buick og ikke flere række 8.
Kender desværre kun brudstykker af bilens historie, dog er bilen totalrestaureret i 1990.
 
Buick Riviera fra 1969. (B3 eller Blue Thunder)
Så er der dømt V8 bigblock på diskrete 7.1 liter med 360 hk med  4 porte. Dette kunne man kalde en fullsize/muscle car og alligevel ikke helt rigtigt i og med at det mere er en 2-dørs luksus-sporter. Den har kræfterne men er samtidigt indbegrebet af en flyder eller ”slæde” i folkemunde. En rigtig powercuriser som trods sin størrelse 5.60 lang har Buicks super smukke former der gør den så strømlinet med de svulmende bagskærme. Rivieraen kom igen i 1963 og slog rigtig igennem da 1967 modellen blev præsenteret i slutningen af 1966.
 
Riv’en har kørt 2300 km i snit om året i 38 år og har i alle år været ejet af en dame i Oregon (staten nord for Californien) der fik den i 1969 og kom tilbage til forhandleren med den i oktober 2007 og spurgte om han ville hjælpe hende af med den, den var blevet for svær at parkere.
Jeg snakkede med damen der fortalte at den altid har stået i opvarmet garage, hun har aldrig kørt ud i dårligt vejr. Hun fortalte også at når vejret artede sig havde hun kørt i supermarked og i kirke en gang om ugen – derfor de lave km.

ribs

Nyhedsbrev

Tilmeld dig buick.dk's nyhedsbrev og modtag special tilbud og nyheder fra Danmarks eneste buick limoservice.